• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Chans på samlingslån/tips

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Hej,

Har idag ca 882 000:- i lån på UC, uppdelat enligt nedan. Tror ni det finns någon bank som skulle nappa på att samla de ca 257 000:- för att få ihop ett tredje och större samlingslån eller tror ni det är helt kört och bättre att fortsätta få ner lånen? Har alltså tänkt behålla Remember och Ica men samla resterande.
UC Score 3,4.
426k inkomst 2021.
214k underskott av kapital.

Remember 392 000:-
Ica Banken 234 000:-
TF Bank 79 000:-
Thorn 53 000:-
Cashbuddy 38 000:-
Avida 50 000:- (maxad kredit)
Entercard (maxat kreditkort) 25 000:-
Resurs (avb) 7000:-
Qliro (avb) 6000:-

Alla tankar och tips mottages mer än gärna.
Tack på förhand!

MVH
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
258
Mottagna reaktioner
215
Poäng
407
Meningen med samlingslån är ju att få ner räntesatsen och därmed räntekostnaden.
Vad har du för räntesatser på dina lån som du vill samla?
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 909
Poäng
1 247
Förstår att de du vill samla har även usla villkor?
Det kan gå att samla med det är tajt.
välj lång återbetalning, så kalkylen går ihop.
Om du får bättre månadsekonomi skulle jag rekommendera att amortera mera och bygg buffert.
Fråga: har du även utanför UC? Vissa banker ser både, bara så du vet.
 

Mumsfilibajs

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
14 Februari 2013
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Förstår att de du vill samla har även usla villkor?
Det kan gå att samla med det är tajt.
välj lång återbetalning, så kalkylen går ihop.
Om du får bättre månadsekonomi skulle jag rekommendera att amortera mera och bygg buffert.
Fråga: har du även utanför UC? Vissa banker ser både, bara så du vet.
Vilka banker ser utanför uc?
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Tack för eran input och ja det finns att jobba på utanför UC och det är främst dessa jag lägger alla extra kronor på varje månad för att bli av med. Hade inte koll på att Nordax kikade utanför UC också, så tack för den infon.

Mest osäker på hur möjligheterna ser ut för lån pga högt underskott samt hög belåning, men man har ju sett andra på forumet få napp även om majoriteten säger nej.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Hej,

Har idag ca 882 000:- i lån på UC, uppdelat enligt nedan. Tror ni det finns någon bank som skulle nappa på att samla de ca 257 000:- för att få ihop ett tredje och större samlingslån eller tror ni det är helt kört och bättre att fortsätta få ner lånen? Har alltså tänkt behålla Remember och Ica men samla resterande.
UC Score 3,4.
426k inkomst 2021.
214k underskott av kapital.

Remember 392 000:-
Ica Banken 234 000:-
TF Bank 79 000:-
Thorn 53 000:-
Cashbuddy 38 000:-
Avida 50 000:- (maxad kredit)
Entercard (maxat kreditkort) 25 000:-
Resurs (avb) 7000:-
Qliro (avb) 6000:-

Alla tankar och tips mottages mer än gärna.
Tack på förhand!

MVH
Sökte du något ? Du kan ju alltid pröva att söka samlingslån och se om någon nappar du har rätt bra UC 3,4 och du får gärna återkomma sedan hur det gick ? Har ungefär samma förutsättningar som dig men sämre UC pga många förfrågningar men fyra försvinner nu i augusti och sen har jag bara fyra kvar som är äldre än 6 mån och jag har dessa förutsättningar
Inkomst 560 000 kr 2021
132 000 kr underskott
873 000 kr på UC så har nästan samma förutsättningar som dig, så intressant att höra om du sökte och hur det gick ?
 

svensson__

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
10 Juli 2018
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Jag har inte sökt ännu, ska försöka kämpa för att få ner skulden några månader till. Får leva snålt ett tag till.
Om du tar och söker innan dess så vore jag otroligt tacksam om du kan dela med dig med hur det gick här.
Tack!
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 234
Mottagna reaktioner
844
Poäng
717
Jag har inte sökt ännu, ska försöka kämpa för att få ner skulden några månader till. Får leva snålt ett tag till.
Om du tar och söker innan dess så vore jag otroligt tacksam om du kan dela med dig med hur det gick här.
Tack!
Hej Förstår dig och bra om du kan kämpa jag kan tyvärr inte vänta mer än till dess att dessa fyra förfrågningar gått bort och söka blir det inte napp där blir det nog att släppa allt har gjort allt jag kan i ett år och mer orkar jag inte mer så känns det idag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp